2011. január 17., hétfő

A paprikás krumpli (és egy kis mozgás)

Szerdán este ismét rám került a sor a vacsorafőzésben. Nagy bajban voltam, ugyanis a korábban tervezett paprikás krumpli meghiúsulni látszott a paprikahiány miatt. Addig minden este (és általában ebédidőben is) tésztát ettünk, ezért ideje lett volna kitalálni valami mást, de paprika (és tészta) nélkül mégis mit tud csinálni egy magyar ember? A bolt polcai között oda-vissza járkálva már éppen a kétségbeesés határán voltam, amikor egy sor legeslegvégén, a legeslegfelső (az én magasságommal alig elérhető) polcon megpillantottam egy aprócska üvegcsét, benne valami piros porral. Láss csodát: PAPRIKA! A második meglepetés, hogy a piros üvegcse mellett volt egy zöldellő is: majoránna! Kell ennél több egy jó paprikás krumplihoz??? Persze, tudom, vannak más hozzávalók is, de azok fellelhetősége felől nem voltak kétségeim.

Így hát nagy boldogságban nekiláttam a főzésnek, még jófajta csípős kolbászt is találtam hozzá, persze nem magyart, hanem nápolyit, de gondoltam, az is megteszi. A főzési procedúra végén büszkén tettem az asztalra egy hatalmas fazék paprikás krumplit, mellé csemege ubi, gyöngyhagyma és friss kenyér. Az elismerés nem maradt el, mindenki kétszer szedett, és a maradékból a szokásos hatoson kívül még egy lengyel lány is jóllakott. Teljes siker!

A sok evést azonban most már ellensúlyozni is kellett valamivel. Szerencsére magammal hoztam a futócipőmet, így ennek sem volt akadálya. Csütörtökön este először elmentem futni. A hostel közelében igyekeztem maradni, és találtam is egy kellemes útvonalat: az első fele enyhén lejt, a második felében pedig van egy meredek emelkedő, amin ugyan nem vagyok képes felfelé futni, de a tempós gyaloglással teljes lesz az edzés. Az egész kör 10-12 perc, ebből elsőre 3-at futottam le, aztán még fél óra súlyzós (azaz vizes palackos) edzés után úgy gondoltam, aznapra elég volt. Másnap éreztem is a hatást,  főleg, hogy a december eleji autós incidens miatt több, mint egy hónapja (szinte) semmit nem mozogtam.

Így lesz itt (majdnem) teljes az élet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése